Rada Rodziców
Jest społecznie działającym organem przedszkola.
Współdziała z placówką w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci poprzez rodzinę i przedszkole.
Uczestniczy w życiu przedszkola przyczyniając się do podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokojenia potrzeb dzieci.
Rada Rodziców:
- przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu pracy;
- ma prawo do wyrażania opinii na temat funkcjonowania placówki do organu sprawującego nadzór nad przedszkolem;
- uchwala w porozumieniu z Radą Pedagogiczną program wychowawczy przedszkola obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do dzieci i realizowane przez nauczycieli;
- występuje do Rady Pedagogicznej i dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola;
- opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora;
- wyraża opinię w sprawie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania w przedszkolu.
W celu wspierania statutowej działalności przedszkola, Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł, zgodni z Regulaminem Rady Rodziców.
Wyboru członków do Rady Rodziców dokonuje się na pierwszym zebraniu rodziców inaugurującym rok szkolny w tajnym głosowaniu dokonywanym przez rodziców dzieci poszczególnych oddziałów.
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego.
Rada Rodziców liczy 8 osób po jednym przedstawicielu z każdego oddziału – o ile w roku szkolnym nie zmieni się ilość oddziałów.
Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
W posiedzeniach Rady Rodziców uczestniczy z głosem doradczym dyrektor przedszkola.
Do udziału w posiedzeniach zapraszane są inne osoby z głosem doradczym.
Powstanie Rady Rodziców pierwszej kadencji organizuje dyrektor przedszkola na wniosek :
- Rady Pedagogicznej
- Rad oddziałowych.
Spory między organami przedszkola rozstrzyga dyrektor uwzględniając ich kompetencje. Decyzja dyrektora jest nieodwołalna.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie.
W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza notatkę, którą podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
W notatce zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska pozostawia się bez rozpatrzenia.
Szczegółowe zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają odrębne przepisy.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 10-10-2025 - Edycja treści
- 04-06-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 383
